De laatste loodjes.. - Reisverslag uit Valbonne, Frankrijk van Iris Maat - WaarBenJij.nu De laatste loodjes.. - Reisverslag uit Valbonne, Frankrijk van Iris Maat - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes..

Blijf op de hoogte en volg Iris

06 April 2014 | Frankrijk, Valbonne

Bonjour!

Weer even een berichtje vanuit het prachtige Zuid-Frankrijk! Time flies when you're having fun! Ik ben hier inmiddels m'n laatste lessen aan het afronden met essays, presentaties en een enkel tentamen. Niet heel moeilijk allemaal.. Komende twee weken moet ik nog een paar keer naar school en dan zit het er qua schoolwerk alweer op!

Hoewel ik het hier prima naar m'n zin heb, heb ik ook wel weer zin om naar huis te gaan. De vakken hier bieden totaal geen uitdaging, en dat gaat op den duur toch vervelen. Vergeleken met in Groningen hebben de lessen helemaal geen diepgang, en ook de opdrachten die we moeten doen stellen niet veel voor. Een paar voorbeelden: een groepsopdracht voor 4 personen van 3 a4tjes, een individuele opdracht van een half a4tje, een opdracht van 1000-1500 woorden (= ongeveer 3 a4tjes) etc etc.

Ik leer hier waarschijnlijk nog het meest van de omgang met alle mensen hier; ik ben hier de uitwisselingsstudent in een "vreemd" land (gekke Fransen) en vreemde cultuur. En er zijn natuurlijk heel erg veel nationaliteiten waar je mee in aanraking komt en waarmee je lekker kunt vergelijken: hoe doen jullie dat, hoe zit dat bij jullie, hoe gaat dat in jullie land? Heel erg leuk!!

Gelukkig wordt het weer hier ook steeds beter (hoewel we volgens mij nog steeds niet heel veel onderdoen voor Nederland..), waardoor ik de komende tijd waarschijnlijk redelijk veel tijd op het strand door zal gaan brengen. Over 2 weken komen papa & mama, Ellen & Richard en Lennart & Laura op bezoek, dus ook heel erg leuk! Verder wil ik sowieso nog naar Cannes en Monaco, al het andere waar ik nog kom is mooi meegenomen :) Later meer!

Liefs

P.S. Zodra ik hier weer een fatsoenlijke internetverbinding heb, zal ik eindelijk wat foto's online zetten ;)

  • 07 April 2014 - 09:03

    Marian:

    Hoi Iris

    Geniet nog even van het mooie Frankrijk en het relax kunnen studeren. Voor je het weet moet je er in Nederland weer tegen aan. Veel plezier met je familie bezoekje. Groetjes uit Duiven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 5991

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 24 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: